NY PATIENT

Vi glæder os til at byde dig velkommen hos os. Inden du besøger os, skal vi lige henlede din opmærksomhed på lidt praktisk information:

BOOKING AF TID

Som regel ringer vi til dig og aftaler tid, hvis en virksomhed eller forsikringsselskab/pensionskasse har rekvireret os. Ved opgaver for jobcentre sker bookingen sædvanligvis via en sagsbehandler. Vores erfaring siger, at timing i mange tilfælde er helt afgørende for et succesfuldt behandlingsforløb. Vi vil derfor meget gerne se dig til første samtale snarest muligt, og anbefaler dig derfor at tage imod vores først ledige tid.

Når vi har fundet en tid, der passer, modtager du efterfølgende en sms med detaljerne og får også en reminder dagen før aftalen.

AFBUDSREGLER

Vi er nødt til at have dit eventuelle afbud mindst 24 timer før en aftale, for at kunne tilbyde tiden til anden side. Ring til os på 77 89 89 69 (læg evt. besked uden for åbningstid). Ved for sent afbud eller udeblivelse opkræves fuldt honorar for aftalen. Er undersøgelsen bestilt via en anden aktør, fx dit forsikringsselskab eller jobcenter, bør afbud også ske til denne.

TRANSPORT TIL KLINIKKERNE

Alle vores klinikker er meget tæt på offentlig transport. Vores hovedklinik ligger blot 2 min. gang fra Høje-Taastrup station, mens de øvrige klinikker alle også kan betegnes som stationsnære.

Kommer du i egen bil, skal du være opmærksom på skiltningen. Bemærk at der i Høje Taastrup er 3 timers parkering de fleste steder i området, mens der er betalingspåbud i Aalborg og på Frederiksberg. Øvrige steder er der fri parkering.

NÅR DU ANKOMMER

Der er tydelig skiltning ved alle vores klinikker. Du bedes henvende dig i receptionen og oplyse, hvem du har tid hos (bortset fra ved besøg i Gribskov Lægecenter, hvor du blot skal gå direkte til vores lokale – se skiltningen)

Skal du have lavet en enkeltstående undersøgelse – fx en speciallægeerklæring, udredning eller psykologisk undersøgelse – vil du få udleveret et kort med praktisk information om os.

Skal du i et behandlingsforløb, beder vi dig også udfylde en samtykkeerklæring. Hvis du har spørgsmål, guider vi dig selvfølgelig igennem dette. 

KONSULTATIONEN

Når du er ny i klinikken, starter du med at vise legitimation til lægen. Derefter samtaler vi om din psykiske problemstilling. En speciallægeerklæring, udredning eller direkte opstart af behandlingsforløb vil kræve en samtale på 1-2 timers varighed. Psykologiske undersøgelser vil typisk vare noget længere. En konsultation i et behandlingsforløb varer ca. 45 min.

EFTERFØLGENDE

Skal du have lavet en speciallægeerklæring, udredning eller psykologisk undersøgelse, sender vi dokumentet til rekvirenten. Har du kommentarer eller spørgsmål efter samtalen, eller ønsker at se dokumentet, kan dette kun ske via rekvirenten.

Er du i et behandlingsforløb her og din tilstand skulle forværres, er du velkommen til at ringe til os. Hvis det er uden for vores åbningstid, skal du kontakte egen læge eller den nærmeste psykiatriske skadestue. På psykiatrisk skadestue er der mulighed for hjælp hele døgnet, og der kræves ikke henvisning.

KLAGER

Ønsker du at klage over den faglige behandling, tilsidesættelse af dine patientrettigheder eller andet, kan du læse mere herom på Patientombuddets hjemmeside (www.patientombuddet.dk). Alle patienter er omfattet af en offentlig erstatningsordning, også i forbindelse med behandling på en privatklinik. Det er patientforsikringens opgave at sikre, at patienter får den erstatning, de er berettiget til ifølge loven.

VIGTIG INFO

Privatlivspolitik

PRIVAT PSYKIATRISK CENTER

Vi er specialister i udredning, behandling og forebyggelse af psykiske lidelser, herunder stress, depression, angst, PTSD og opmærksomhedsforstyrrelser.

Vi står for en høj kvalitet og fleksibilitet. Vores hovedklinik er i Høje-Taastrup, men vi har satellit klinikker spredt ud over landet på stationsnære lokaliteter.

Vi er et privat tilbud og modtager ikke henvisninger fra egen læge, men skal have betaling for vores ydelser. Ofte betaler fx et forsikringsselskab, et jobcenter eller en arbejdsgiver. Privatpersoner har naturligvis også selv mulighed for at betale for et behandlingsforløb.

KONTAKT OS

+45 77 89 89 69